maandag 3 juni 2013

Slagroomtaart met mokka en banaan

Het is weer tijd voor taart! Ik heb natuurlijk weer het basisrecept voor taart gebruikt. Klik hier voor het recept.

Ik heb voor de zekerheid nog foto's gemaakt van de verpakkingen. De bakmix voor de (sponge) cake en slagroom kun je vinden bij de Turkse supermarkt.


De taart bestond uit 2 lagen. De onderste laag bestond uit mokka botercrème (recept hier).
De tweede laag heb ik bedekt met dunne schijfjes banaan en slagroom. Ik ben vergeten er stukjes nootjes aan toe te voegen. Dat geeft een lekkere bite



Slappe slagroom kloppen.
O ja, ik heb de andere mixer gemold. Sorry mam. Jeez, I know.
Ik zal hier verantwoordelijker mee omgaan. Nee, echt.

Eerst slagroom kloppen (met klopfix!) en dan wegzetten in de koelkast. Dit moet flink koelen zodat het 'harder' wordt en niet slap. Je taart decoreren met slappe, gesmolten slagroom is een nachtmerrie.




Voor de cake starten we met drie eieren.








Dan krijg je zoiets. Echt waar hoor.




En dan voeg je een theeglaasje (Turks theeglaasje hè) water toe.
Geen heet water, dan gaan je eieren koken. En dan krijg je een omelet, die taart kun je dan op je buik schrijven.
Niet letterlijk joh.


Hier word ik zo blij van! Oohhh, pretty!
Na het water gaat dit mengsel fantastisch schuimen.
Hoe meer, des te beter!

Blijven kloppen meid.



Normaal gebruik een metalen touwtje (?) om de cake in 3 gelijke stukken te snijden.
Maar die is ook stuk gegaan. Die heb ik niet gemold. Nee, echt niet.
Dus moest ik het met een gewoon mes snijden. Vandaar dat ie zo oneven is gesneden.

Hier kun je zien hoe mooi je sponge cake wordt.
Heerlijk zacht en luchtig.

Funny story... Ik had te veel koffie in de botercrème gedaan.  Daardoor is het zo bruin geworden.
Volgend keer een halve eetlepel. En een dunnere laag, want dit werd gauw te machtig.

En dan lekker versieren.

Mijn excuses voor de kwaliteit van de foto's. Ik heb de taart namelijk 's avonds gemaakt.
Het licht was vreselijk.

Eet smakelijk!

Ik heb ook banoffee pie gemaakt, de foto's en het recept komen zo!

Geen opmerkingen: