dinsdag 10 april 2012

Sinaasappelcake met rozijnen

Stukje muziek vooraf

Dit is eigenlijk een basisrecept voor cake. Ik heb er de schil van een hele sinaasappel en een handvol rozijnen aan toegevoegd.



Verse muntthee
Basisrecept voor cake


Benodigdheden:
4 eieren
1 glas suiker
1 glas zonnebloemolie
1 glas melk
2,5 glazen meel
1 zakje bakpoeder
1 zakje vanillesuiker

Variaties:
geraspte schil van een hele sinaasappel
rozijnen
walnoten
hazelnoten
Enzovoorts. Wees creatief! :)

Bereiding:
Eerst de eieren flink kloppen totdat het mooi gaat schuimen. Vervolgens voeg je de suiker toe en dit geheel ga je weer kloppen.
Voeg zonnebloemolie en melk toe, weer kloppen.
Meel, bakpoeder en vanillesuiker in een aparte kom samenvoegen en mengen (zodat bakpoeder en vanillesuiker zich goed over het geheel mengen.)
Meel toevoegen en goed kloppen.
Als laatste voeg je dan dus de variatie (in mijn geval dus geraspte sinaasappelschil en rozijnen) toe. Mengen met een lepel.

Hup in de oven op 150 graden Celsius, voor een uurtje. Je kunt er ook een ganache bij maken en erover gieten. Dat ziet er heel mooi uit, vooral als je een tulbandvorm gebruikt.

Eet smakelijk! :)

3 opmerkingen:

Miss Iffa zei

Deilicious! I love your blog! I am your newest follow, would love it if you could perhaps follow me back?

Love from, THE EASTERN PEARL

Emine zei

Thanks! Sure, I'll follow you back ;)

Keukens Duitsland zei

Lijkt me lekker. Ga ik zeer zeker proberen.