woensdag 25 januari 2012

Yumurtasız kek

Bugün önemli bir sinavim vardi. Canim ders calismak istemedi, bende dün bu keki yaptim :D Yumurta bulamadim evde (sonradan buldum tabiki) ve google'dan hemen yumurtasiz bir kek aradim. Tarif burdan.
En bastaki tarifi denedim ve sonucu bu:


Ben icine findik ezmesi de ekledim :)
Tadi gayet hostu ama biraz daha firinda dursaydi güzel olurdu.






Malzemeler:

2 bardak un
1/2 bardak sıvı yağ
1,5 bardak süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 bardak şeker


Yapilisi:

Şeker, vanilin ve sıvıyağı mikserle güzelce çırpın, daha sonra un, kabartma tozu ve sütü ilave ederek karışımı hazırlayın. Yağlanmış kek kalıbınıza karışımı dökün ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35 dakika pişirin. Dilerseniz içine kakao, üzüm karıştırarak farklı lezzetler deneyebilirsiniz.


Afiyet olsun!

Ben ayri ustune kafadan beyaz cikolata ganache yapmistim, ama maalesef cok cıvık oldu. Bir daha öyle kafadan atmam artik :P

Geen opmerkingen: